Hybrid a PHEV NEWS

Mitsubishi v Evropě prodalo již více než 100 tisíc modelů Outlander PHEV

Mitsubishi Motors oznámilo, že její technologická vlajková loď Outlander PHEV dosáhla již čtyři roky po uvedení na evropské trhy (2013) významného milníku = 100 000 prodaných vozů v tomto regionu.

Prodeje Outlanderu PHEV se zpočátku soustředily pouze na několik vybraných evropských trhů (Nizozemí, Skandinávie…), avšak model se velmi rychle etabloval, a rozšířil tak segment evropských SUV o nový rozměr. V listopadu 2015 pak prodeje překročily hranici 50 000 vozů. V letech 2015, 2016 i 2017 se tento model stal nejprodávanějším plug-in hybridem napříč celým regionem, k čemuž napomohlo i jeho průběžné vylepšování.

Outlander PHEV dokázal držet krok se stále vyšším počtem konkurentů v rodícím se tržním segmentu, a během kalendářního roku 2017 si tak ve Velké Británii, Norsku či Španělsku udržel pozici jedničky. Za období od ledna do prosince 2017 si Outlander PHEV celkově udržel 13% tržní podíl v segmentu elektromobilů/plug-in hybridů a současně zaujímal 77% podíl v úhrnných prodejích SUV napříč modely Mitsubishi Motors v uvedeném regionu.

Technologická vlajková loď

Outlander PHEV dokázal úspěšně oslovit širší evropskou veřejnost, počínaje prvními nadšenci v roce 2013, kterým nabídl spojení tradičních konstrukčních řešení Mitsubishi (pohon 4WD – od roku 1936, elektrický pohon – od roku 1966) s atraktivním spojením ekologických parametrů, systému pohonu S-AWC, aktivní bezpečnosti dané pohonem všech kol, efektivního obestavění karoserie SUV, vynikající spolehlivosti a nízkých provozních nákladů, a to dokonce i na trzích se silnou konkurencí domácích vozů, např. ve Švédsku nebo Německu.

Přečtěte si také:   Test BMW iX xDrive40 (2022)

Dodnes jedinečná architektura Outlanderu PHEV na bázi elektromobilu (elektromotor vpředu, elektromotor vzadu, absence převodovky,…) v podobě plně integrovaného a všestranného řešení již čtyři roky přináší evropským zákazníkům řadu bezprostředních výhod, jako je výrazně nižší hmotnost (ve prospěch energetické účinnosti), jednodušší uspořádání (absence převodové skříně, volant bez mechanické vazby,…), nekompromisní obestavění prostoru a absolutně hladký chod (díky extrémně propracovanému operačnímu systému). Vůz však spolehlivě poslouží i na dlouhých vzdálenostech s plným nákladem a nižší spotřebou paliva i emisí CO2.

Outlander PHEV využívali v roce 2015 japonští delegáti na pařížské konferenci OSN o klimatických změnách (COP21), vůz byl v letech 2015, 2016 i 2017 označen za nejekologičtější kompaktní SUV v Německu („Auto Test Sieger in Gruen“) magazínů Auto Test a Oekotrend, dále byl ve Švýcarsku v roce 2014** úspěšně testován jako rodinný vůz v testech dálkové eko-jízdy a rovně posloužil pastevci ve Walesu ke kontrole stáda ovcí – díky svému tichému provozu nemohl březí ovce vystrašit.
Nyní je Outlander PHEV jednoznačně etablován coby technologická vlajková loď MMC, přičemž jeho plug-in hybridní architektura pohonu je sama o sobě klíčovou součástí produktové strategie MMC.

Na pozadí vášnivých evropských debat o budoucnosti naftových motorů a obecněji i místě a roli automobilu ve společnosti lze dosažení milníku 100 tisíc prodaných vozů vnímat jako potvrzení ambicí Mitsubishi Motors nabízet nová progresivní řešení těm, kteří chtějí kráčet v čele změn.

Napsat komentář