Audi charging hub Berlin

Místo nudy při nabíjení „elektrizující“ zážitky: Nové nabíjecí centrum Audi charging hub uprostřed Berlína

Značka se čtyřmi kruhy otevřela uprostřed Berlína třetí Audi charging hub. Stejně jako v Norimberku a Curychu zastávají i v hlavním městě Německa vyřazené sady akumulátorů funkci překlenovacích zásobníků elektrické energie. A stejně jako v Curychu byla v Berlíně vybudována kompaktní verze centra Audi charging hub se čtyřmi přípojkami pro rychlé nabíjení. Ale jiným způsobem než v Norimberku a Curychu vyřešila značka Audi v lokalitě Prenzlauer Berg připojení k elektrické síti. Tuto technickou inovaci vysvětluje v rozhovoru Elias Hammer, který má ve společnosti Audi na starosti otevření nabíjecího centra v Berlíně a integraci energetického systému center Audi charging hub. Díky spolupráci s partnerem FrischeParadies se pro budoucí uživatele berlínského centra Audi charging hub promění dlouhá chvíle při nabíjení ve smysluplně využitý čas, který jim bude přinášet opravdu „elektrizující“ zážitky. Pro berlínského zákazníka Jörga Hauckeho, který jezdí elektromobilem Q4 e-tron, je Audi charging hub ideálním řešením městského nabíjení, protože v mnoha metropolích v současnosti stále ještě chybí rychlonabíjecí infrastruktura.

Proč se značka Audi rozhodla, že i v Berlíně otevře kompaktní verzi nabíjecího centra Audi charging hub?

Elias Hammer: Lokalita Prenzlauer Berg leží v blízkosti dopravní tepny B1 spojující východní a západní část města a vyznačuje se velmi hustou obytnou zástavbou. Právě zde můžeme řidičům elektromobilů, kteří většinou nemají žádnou možnost domácího nabíjení, nabídnout díky kompaktní verzi komfortní a především spolehlivou možnost rychlého nabíjení uprostřed velkoměsta. Obecně ve městech očekáváme vysokou poptávku po nabíjení v době, kdy se lidé vracejí z práce domů. Díky překlenovacímu zásobníku elektrické energie dokážeme kdykoli zajistit konstantní nabíjecí výkon 320 kW u každého nabíjecího stojanu. Právě v lokalitě Prenzlauer Berg očekáváme vysoké zatížení. Podobně jako zde budujeme naše nabíjecí centra v zásadě tam, kde si naši zákazníci mohou do svého denního programu zařadit 30 až 40minutové nabíjení. Za tím účelem využíváme mimo jiné koncernové datové analýzy poptávky, aby se nám podařilo vyhledat vhodnou lokalitu. Plocha, na kterou se vejde kompaktní verze se čtyřmi zastřešenými nabíjecími přípojkami na dvou nabíjecích stojanech PowerCube, se navíc nachází hned vedle našeho kooperačního partnera.

Přečtěte si také:  Volkswagen ID.7 obdržel v Autotestu ADAC historicky nejlepší známku

Jak jako řidič modelu e-tron využíváte nabíjecí centrum Audi charging hub?

Jörg Haucke: Už delší dobu usiluji o to, abych měl možnost nabíjení doma ve své podzemní garáži. To je však, žel, velmi komplikované. Proto někdy používám veřejný nabíjecí stojan vzdálený několik minut od mého bydliště. V tom je Audi charging hub zajisté komfortnější – a ještě navíc výhodnější, jak jsem se již přesvědčil. Upřímně řečeno, když jsem se před delší dobou dozvěděl o centru Audi charging hub v Norimberku, trochu jsem jim záviděl. Protože veřejně přístupné nabíjecí stojany nejsou vždy volné, když je člověk potřebuje. I v Berlíně je Audi charging hub ideálním rozšířením nabíjecí infrastruktury.

Jak je značka Audi připravena na případný nápor zákazníků?

Elias Hammer: Řidiči vozů Audi mohou využívat funkci rezervace. Při velké poptávce by bylo teoreticky dokonce možné doplnit centrum relativně rychle o dodatečný nabíjecí stojan PowerCube. Díky modulárnímu konceptu tak můžeme vytvořit za krátkou dobu ze čtyř nabíjecích přípojek šest. Jsme tedy schopni reagovat na přechodná zvýšení poptávky.

Jörg Haucke: Jako řidič vozu Q4 e-tron to rád slyším. V budoucnu si tak mohu prostřednictvím aplikace myAudi App rezervovat nabíjecí místo nebo zjistit, zda je k dispozici volná nabíjecí přípojka. Kromě toho je velmi praktická také nová nabíjecí služba Audi charging service, díky níž mohu pohodlně a bezpečně nabíjet v téměř celé Evropě.

S jakým partnerem zvyšuje Audi atraktivitu svého nabíjecího centra v Berlíně?

Elias Hammer: V Berlíně spolupracujeme s firmou FrischeParadies, která provozuje trh s lahůdkami a gurmánské bistro. FrischeParadies klade vysoké nároky na kvalitu a je proto partnerem, který se ke značce Audi skvěle hodí.

Jak chcete jako zákazník využívat dobu během nabíjení?

Jörg Haucke: Audi charging hub stojí přesně tam, kde mám většinu svých pracovních schůzek. I když jsem již v důchodu, mám na starosti učně a během rozhovorů mohu svůj vůz nabíjet. Zajisté si dám také šálek kávy nebo nakoupím a také zůstane trocha času na odpočinek. Návštěva centra Audi charging hub sice není žádné aktivní trávení volného času, ale nabízí během nabíjení řadu příjemností. Mezi ně zajisté patří také odborné diskuze u nabíjecího stojanu nebo v bistru.

Co se technicky změnilo v porovnání s centry Audi charging hub v Norimberku a Curychu?

Elias Hammer: V Berlíně jsme připojeni k elektrické síti našeho partnera FrischeParadies. To je zásadní rozdíl. Pomocí naší dynamické a inteligentní regulace zatížení z vlastního vývoje aktivně měříme, jaký výkon FrischeParadies právě odebírá ze sítě. Tímto způsobem je zajištěno, že nabíjíme pouze v době, kdy náš partner neodebírá ze sítě velká množství elektrické energie. Proto v Berlíně nepotřebujeme dodatečnou přípojku k elektrické síti. Díky tomu může být prostřednictvím již existující přípojky napájeno ekologickou elektrickou energií také nabíjecí centrum Audi charging hub. Optimálně tak využíváme dostupnou elektrickou infrastrukturu, a to i proto, že jsme ohledně naší potřeby elektrického proudu nezávislí díky úložišti pro elektrickou energii o kapacitě 1,05 MWh.

Přečtěte si také:  Skupina ČEZ pokračuje v ozeleňování své autoflotily, převzala 34 elektromobilů CUPRA Born

Jörg Haucke: Jakou konstrukci mají tyto elektrické zásobníky?

Elias Hammer: Používáme pro ně akumulátory z našich zkušebních vozidel Audi e-tron. Tyto akumulátorové baterie disponují ještě vysokou výkonností, kterou chceme využívat. Můžeme také říci, že v nabíjecích centrech Audi charging hub darujeme těmto sadám akumulátorů druhý život. V norimberském nabíjecím centru jsou tři nabíjecí stojany PowerCube, z nichž každý má 198 modulů, a jedno úložiště StorageCube s 330 moduly. Celkem to je 924 modulů. Zde v Berlíně máme celkem 396 modulů s kapacitou 1,05 MWh – to odpovídá 14 vozům Audi Q4 e-tron.

Budete jako řidič modelu e-tron využívat Audi charging hub pravidelně?

Jörg Haucke: Myslím, že ano. Jednak je cena 0,35 EUR za kWh pro uživatele nabíjecí služby Audi charging service velmi atraktivní. V průměru jsou náklady na rychlonabíjecích stojanech v Berlíně téměř dvojnásobné. Díky konceptu Audi si mohu nabíjení velmi snadno začlenit do svého denního programu. Kromě toho mohu využívat funkci rezervace. Navíc mohu dobu nabíjení, což je vlastně prostoj, strávit v této lokalitě smysluplně.

Jak se bude koncept Audi charging hub po otevření berlínské pobočky dále rozvíjet?

Elias Hammer: Na konec května 2023 plánujeme otevření dalšího kompaktního nabíjecího centra Audi charging hub v Salcburku. Poté bude následovat Mnichov. V první vlně budeme budovat varianty bez vlastního salonku s partnerskými společnostmi s nabídkou služeb, abychom získali další zkušenosti a data. Chceme rozumět potřebám našich zákazníků, abychom pak mohli od roku 2024 garantovat nejlepší možné služby jak v kompaktních centrech, tak i ve variantách se salonky různých velikostí. Hledáme další partnerské společnosti a vhodné lokality v centrech měst, abychom mohli tyto plány realizovat.

Přečtěte si také:  Nejvýkonnější hub v síti E.ON Drive v Česku dobije naráz 9 elektromobilů. Jeho výkon testují vozy Kia

Co si jako řidič modelu e-tron obecně přejete v oblasti nabíjení?

Jörg Haucke: Q4 e-tron je moje dvanácté Audi od roku 1991 a první se zcela elektrickým pohonem. Obecně bych si přál, aby bylo dostupných více veřejných nabíjecích stanic. V tomto ohledu je třeba vykonat ještě hodně práce. Audi ukazuje svým konceptem nabíjení v centru města směr vývoje, a podporuje tím i loajálnost zákazníků vůči značce.