Elektromobil (EV) NEWS

Mercedes-Benz slaví 25 000 vyrobených lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem

Mercedes-Benz Vans je průkopníkem a vedoucím výrobcem lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem. Dodnes bylo vyrobeno již výrazně více než 25 000 výhradně elektricky poháněných lehkých užitkových vozů s hvězdou. Bestsellerem mezi elektrickými lehkými užitkovými vozy je eVito následované modely eSprinter a EQV.

„Máme jasný cíl, v dlouhodobém horizontu chceme být vedoucím výrobcem v segmentu elektrických lehkých užitkových vozů! A pro jeho dosažení máme vynikající výchozí pozici, protože na konci roku 2021 jsme byli znovu lídrem evropského trhu jak v segmentu středně velkých, tak i velkých lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem,“ říká Mathias Geisen, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans. „Naši strategii jsme jasně zaměřili na další upevňování této pozice. S modelem eCitan a budoucím modelem EQT zkompletujeme v letošním roce naši produktovou paletu a budeme nabízet elektricky poháněné lehké užitkové vozy ve všech segmentech.“

Přečtěte si také:   Stellantis a Samsung SDI investují více než 2,5 miliardy dolarů do společného podniku na výstavbu závodu na výrobu lithium-iontových baterií v USA

S modelem Vito E-Cell sjela již v roce 2010 z montážní linky první malá série vozidel s akumulátorovým elektrickým pohonem. Současné elektrické portfolio zahrnuje lehké užitkové vozy střední velikosti (EQV, eVito a eVito Tourer) a velkých rozměrů (eSprinter). V roce 2022 je doplní zcela elektrické kompaktní lehké užitkové vozy (eCitan, EQT). Model eVito byl představen již v roce 2017, v roce 2019 následoval eSprinter a v roce 2020 EQV. Mercedes-Benz Vans nabízí zcela elektrické varianty svých modelů ve všech segmentech, a elektrifikoval tak své kompletní portfolio. Výroba nové generace modelu eSprinter bude spuštěna ve druhé polovině roku 2023 v Charlestonu (Jižní Karolína, USA) a následně se rozeběhne také v Düsseldorfu a Ludwigsfelde. Mercedes-Benz investuje do nové generace modelu eSprinter 350 milionů eur. Z toho 150 milionů eur bude vynaloženo na úpravu výroby ve třech uvedených výrobních závodech. Pro značku Mercedes-Benz je hlavním vůdčím principem trvalá udržitelnost. Proto má výroba ve všech vlastních výrobních závodech divize Mercedes-Benz Vans od roku 2022 neutrální bilanci emisí CO2, což bude platit i pro výrobu nové generace modelu eSprinter.

Nová generace modelu eSprinter úspěšně absolvovala zimní testy

Flexibilní výroba na jedné montážní lince

Mercedes-Benz Vans získal od roku 2010 rozsáhlé zkušenosti s výrobou elektricky poháněných lehkých užitkových vozů, a to především co se týče flexibilní výroby na jedné montážní lince. Modely eVito, EQV a eSprinter sjíždějí ze stejné montážní linky jako jejich varianty se spalovacím motorem. Výhodou tohoto řešení je možnost velmi precizního přizpůsobování výroby skutečné tržní poptávce, aniž by musely být budovány dodatečné montážní linky.

Přečtěte si také:   Scania představila svůj plán elektrifikace

Strategie divize Mercedes-Benz Vans v oblasti akumulátorových elektromobilů – transformace směřující k „all electric“

Mercedes‑Benz Vans s novou generací modelu eSprinter důsledně realizuje svou strategii a umocňuje své ambice na vedoucí postavení v oblasti elektromobility, „Lead in Electric Drive“. Vývoj jasně směřuje ke zcela elektrické budoucnosti. Značka s hvězdou bude do konce tohoto desetiletí připravena nabízet výhradně elektricky poháněné modely – všude tam, kde to tržní podmínky budou umožňovat. To znamená, že od poloviny desetiletí budou všechny nově vyvíjené lehké užitkové vozy výhradně elektrické. Jejich základem bude zcela nová modulární platforma VAN.EA pro elektricky poháněné lehké užitkové vozy.

Další elektricky poháněné lehké užitkové vozy, které budou zanedlouho uvedeny na trh

EQT: Rozsáhlé programy zkušebních jízd

Budoucí EQT se nachází ještě ve fázi vývoje, ale divize Mercedes-Benz Vans bude díky tomuto modelu nabízet po modelech eVito, eSprinter, EQV a budoucím modelu eCitan elektricky poháněné varianty pro firemní i soukromé zákazníky napříč celým svým portfoliem.

Mercedes-Benz EQT je elektrický koncept ze segmentu malých MPV. Ukazuje budoucnost nové Třídy T

Po úspěšných zimních testech se zaměřením na jízdní a provozní vlastnosti, funkce pro temperování systémů vozu na provozní teplotu před jízdou a na tepelný komfort cestujících budou v nadcházejících měsících následovat ještě další testy zcela elektrického prémiového kompaktního lehkého užitkového vozu v jižní Evropě. V horkém počasí při nich bude ověřováno temperování systémů vozu před jízdou i při nabíjení nebo provozní vlastnosti při jízdách s maximálním zatížením. Model EQT doplní v letošním roce nabídku nejprve 5místnou verzí, zatímco varianta se 7 sedadly bude následovat v příštím roce.

Přečtěte si také:   Největší česká sít veřejných dobíjecích stanic pro e-auta má už 400 stojanů

Nová generace modelu eSprinter: Úspěšné absolvování zimních testů

Požadavky na novou generaci modelu eSprinter byly definovány v úzké spolupráci se zákazníky, například z odvětví kurýrních, expresních a balíkových služeb nebo z řad výrobců nástaveb.

Vzhledem k tomu, že firemní zákazníci vyžadují, aby jejich lehká užitková vozidla byla plně využitelná i za ztížených povětrnostních podmínek včetně jízd na ledu a sněhu, podrobil Mercedes-Benz novou generaci modelu eSprinter na začátku letošního roku také extrémním testům v mimořádných mrazech nedaleko polárního kruhu. Na náročném zkušebním polygonu ve švédském Arjeplogu absolvovala vozidla bezpočet nekompromisních zkoušek. Technici zkoumali mimo jiné vliv extrémního chladu na ovladatelnost, ergonomii, systém řízení provozní teploty a komfort v interiéru. Před začátkem jízd byla vozidla navíc vystavena ještě nižším teplotám v chladicích komorách. Tím se prověřuje odolnost komponentů pohonu, topných systémů, elektroniky a systémových rozhraní vůči chladu. Inženýři při těchto testech kontrolují také průběh nabíjení, včetně systému řízení nabíjecího procesu, a celý postup doplňování elektrické energie průběžně optimalizují. Již po polovině několikatýdenního testovacího programu bylo zcela zřejmé, že nová generace modelu eSprinter úspěšně vzdoruje sněhu a ledu, extrémnímu chladu a zvládne i nejnáročnější zkušební cykly.

Přečtěte si také:   Olife Energy buduje nabíjecí infrastrukturu pro Coca-Colu Česko a Slovensko

Nová generace modelu eSprinter bude nabízena se třemi variantami sad akumulátorů a v mnoha karosářských verzích od skříňového vozu až po podvozek pro nejrůznější nástavby. Nový eSprinter díky tomu osloví nové segmenty zákazníků, a také vstoupí na nové trhy, mimo jiné v USA a Kanadě. V závislosti na konfiguraci se dojezd v porovnání s aktuálním modelem eSprinter více než zdvojnásobí.