Continental_Extreme E, Lewis Hamilton_1

Lewis Hamilton, mistr světa v závodech F1, zakládá vlastní tým X44 v závodech Extreme E

Necelý rok před startem nového seriálu off-road závodů Extreme E začínají organizátoři postupně představovat týmy, které se chystají v elektrických SUV do těch nejvzdálenějších koutů naší planety. O nový titul šampiona Extreme E se chystá zabojovat i úřadující světový šampion ve Formuli 1 – Lewis Hamilton, který založil nový tým X44. Závody se snaží zvyšovat povědomí o klimatických změnách mezi motoristickými fanoušky po celém světě, stejně tak i mezi politiky, místními komunitami a úřady v místě konání závodů. Extreme E podporuje i omezení globálního oteplování.

„Seriál Extreme E mě přilákal kvůli jeho zaměření na životní prostředí,“ vysvětluje ikona motorismu Lewis Hamilton svoje rozhodnutí zařadit se mezi účastnické týmy. Extreme E chce s pomocí motorsportu upozornit veřejnost i vlády na ohrožená místa naší planety a na změny podnebí.

„Extreme E má skutečně ambiciózní cíl: varovat před tím, co se v těchto lokalitách děje. Plánujeme, že se závody budou konat v nejohroženějších koutech planety. Věříme, že upozorníme na škody, které jsou působeny na různých odlehlých místech,“ říká zakladatel a CEO Extreme E Alejandro Agag. I když jde o malou akci, organizátoři chtějí ukázat, že každá aktivita se počítá, a podniknou konkrétní kroky pro boj vůči změně podnebí na každém z těchto míst.

Hvězda Formule 1 zakládá vlastní tým

„Každý jeden z nás má moc změnit svět. Pro mě znamená velmi mnoho, že moje láska k závodění spolu s láskou k naší planetě mohou mít pozitivní vliv. Jsem nesmírně hrdý, že mohu oznámit založení mého nového týmu a potvrdit vstup do seriálu Extreme E,“ uvádí Lewis Hamilton.

Přečtěte si také:  Delivery služby mohou do roku 2030 zvýšit emise CO2 o 30 procent. Vyřešit to mohou elektromobily

Příchodem týmu X44 se startovní pole rozšířilo na osm týmů Extreme E. „Probíhají závěrečné přípravy a napětí roste,“ říká Sandra Roslan, která zodpovídá za projekt Extreme E ve společnosti Continental. „Jako zakládající partner a exkluzivní dodavatel pneumatik jsme samozřejmě nadšeni, že se organizátorům podařilo dohodnout se na vytvoření nového týmu s Lewisem Hamiltonem v tomto jedinečném závodním seriálu. Jeho jméno určitě sehraje významnou úlohu a přitáhne pozornost celého světa na seriál Extreme E už v  první sezoně.“

Jméno Hamiltonova týmu je odvozeno od jeho čísla (44) v závodech Formule 1. Šestinásobný mistr světa v závodech F1 debutoval v roce 2007 ve Velké ceně Austrálie a v roce 2008 se v barvách McLarenu stal nejmladším šampionem v historii Formule 1. Další tituly přidal Hamilton už v týmu Mercedes mezi léty 2014 a 2019, kdy pětkrát ovládl bodování šampionátu Formule 1.

Continental – zakládající partner Extreme E

Seriál Extreme E založil stejný vizionářský tým, stojící za startem Formule E. Extreme E je off-roadová série, která využívá elektrické SUV na závody v mimořádně odlehlých částech světa, jako jsou například Grónsko nebo Nepál. Od startu závodů v roce 2021 bude Continental oficiálním sponzorem a všem vozidlům bude dodávat pneumatiky do různorodých a extrémně náročných podmínek.

Kromě toho budou pneumatiky využívat i speciální senzory a celou digitální platformu ContiConnect na monitorování teploty a tlaku pneumatik. „Continental se stal naším partnerem hned na začátku, jako téměř zakládající partner. S touto významnou technologickou společností máme společnou vizi světa, toho, co se děje na planetě, a snažíme se jít správnou cestou v boji proti všem různým nebezpečím, která máme před sebou. Continental využívá nejnovější technologie, které nám umožní na elektrovozy použít vynikající závodní pneumatiky. Pneumatiky jsou stěžejní součástí celé soutěže, takže je pro nás Continental dokonalým partnerem,“ dodává Alejandro Agag.

Přečtěte si také:  Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné

Extreme E podporuje stejné příležitosti pro ženy i muže

Soutěžní víkend Extreme E se skládá z pěti kol: dvě kvalifikační kola v sobotu, potom dvě semifinále a finále v neděli. V každém závodě musí auto absolvovat dvě kola, přičemž každý člen týmu musí zajet jedno kolo. Týmy se musí být složeny z jednoho řidiče a jedné řidičky, kteří budou plnit stejné řidičské i navigátorské povinnosti, čímž závody podporují genderovou rovnost.