VALENCIA CIRCUIT RICARDO TORMO, SPAIN - APRIL 25: Jean-Eric Vergne (FRA), DS Techeetah, DS E-Tense FE21, leads Sebastien Buemi (CHE), Nissan e.Dams, Nissan IMO2, and Rene Rast (DEU), Audi Sport ABT Schaeffler, Audi e-tron FE07 during the Valencia E-Prix II at Valencia Circuit Ricardo Tormo on Sunday April 25, 2021 in Valencia, Spain. (Photo by Alastair Staley / LAT Images)

Jean-Éric Vergne a DS Automobiles získali ve Valencii důležité body

Jak byl první ze dvou závodů E-Prix ve Valencii v sobotu divoký, tak byl druhý, nedělní, klidný a odehrál se bez jakékoliv neutralizace. Klíčovou roli proto sehrály kvalifikační jízdy. Ty se jely v neděli dopoledne na trati, která po nočních přeháňkách vysychala, což jasně zvýhodnilo závodníky ze 4. skupiny, tedy ty, kteří před tímto šestým kolem skončili na posledních šesti místech světového šampionátu ABB FIA Formule E. Oba zástupci DS Techeetah, zařazení do 2. skupiny, se museli potýkat s okruhem, který byl příliš kluzký na to, aby si mohli nárokovat účast v superpole. Jean-Éric Vergne byl však v den svých 31. narozenin z prvních tří skupin nejrychlejší a jeho vůz DS E-Tense FE21 se tak posunul na 7. místo startovního pole. A na stejné pozici tento francouzský jezdec po 45 minutách závodu plus jedno kolo dorazil do cíle. António Félix da Costa, který odstartoval z dvanáctého místa a usiloval o dojezd na bodované pozici, byl penalizován Drive Through, tedy průjezdem boxy sníženou rychlostí.

„Během kvalifikace se potvrdila výkonnostní úroveň našich vozů DS E-Tense FE21, ale výsledek druhého závodu je pro tým jednoznačným zklamáním,“ prohlásil Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance. „Naši jezdci byli dost rychlí na to, aby se v rámci pelotonu posunuli dopředu, ale Valencie je z hlediska řízení energie komplikovaný okruh. Je to také trať, která představuje značnou zátěž pro pneumatiky, a s tím pravděpodobně Jean-Éric bojoval. Pokud jde o Antonia, ten omylem aktivoval Attack Mode, když na něj tlačili další piloti. A protože počet aktivací tohoto módu je omezený, byl penalizován … Přesto získáváme v šampionátu cenné body a dál bojujeme o znovuzískání našich titulů!“

Přečtěte si také:  Čistá a udržitelná doprava. Vláda schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility

I když Jean-Éric Vergne doufal, že oslaví narozeniny lepším výsledkem, než je sedmé místo, chtěl vyzdvihnout ze španělského víkendu to pozitivní. „Někdy vyhrajete, někdy prohrajete,“ vysvětloval. „Nebyl to lehký víkend, ale aspoň jsme v obou závodech skórovali a víme, že i tyhle body by mohly na konci sezony všechno změnit. Bude však nezbytné v příštím závodě zabojovat o vítězství. Musíme se proto soustředit na sebemenší detaily a udělat všechno proto, abychom si zvýšili výkon a dorazili do Monaka co nejlépe připraveni.“

VALENCIA CIRCUIT RICARDO TORMO, SPAIN - APRIL 25: Jean-Eric Vergne (FRA), DS Techeetah during the Valencia E-Prix II at Valencia Circuit Ricardo Tormo on Sunday April 25, 2021 in Valencia, Spain. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

António Félix da Costa, který v sobotu přišel souhrou okolností o téměř jisté vítězství, doufal, že v neděli body získá. Úřadující šampion – kterého by vítězství ve Španělsku rozhodně nezkazilo – se nejprve dostal do první desítky, ale pak se dočkal penalizace za nesprávné použití útočného módu „Attack Mode“. Bylo to frustrující… „Celý víkend jsme si drželi velmi dobré tempo,“ uvedl portugalský jezdec, který nakonec skončil dvaadvacátý. „Včera jsme získali pole position a vedli jsme skoro celý závod. Dnešní závod taky probíhal skvěle, dostal jsem se z místa uprostřed pelotonu dopředu a velmi dobře jsem zacházel s energií. Bohužel pak nastal problém s útočným módem a na mě čekal průjezd boxy. Zatím se situace nechce obrátit v náš prospěch, ale musíme hledět do budoucnosti a soustředit se již na Monako, což jsem řekl klukům, kteří se mi starají o auto: jsme vítězové a tvrdě pracujeme. V příštích týdnech nesmíme povolit.“

DS Automobiles ani jeho partner Techeetah, kteří obhajují tituly týmů i pilotů, to rozhodně nehodlají vzdát. „Víkend ve Valencii neprobíhal tak, jak jsme si představovali, ale víme, že tak to v závodech chodí,“ potvrdil Mark Preston, vedoucí týmu DS Techeetah. „Jean-Éric Vergne zajel skvěle kvalifikační jízdy, dominoval své skupině i jezdcům následující skupiny. Všech šest závodníků z poslední skupiny se kvalifikovalo na prvních šest pozic a ukázali tak, jak se trať měnila. Oba naši závodníci zajeli skvělé časy, Jean-Éric dokonce obsadil 4. místo, takže tempo jsme měli výborné! António měl se svým autem technický problém a nemohl přejít do druhého útočného módu normálně, takže musel absolvovat průjezd boxy. Kdyby závod skončil jako včera, mohl s extra 5 % energie, které dokázal ušetřit, vyhrát. To se dneska nestalo, takže se soustředíme na Monako. V našem posledním závodě tam Jean-Éric vyhrál a jsme všichni nadšení, že tentokrát budou všechny monoposty Formule E projíždět slavným tunelem.“

Přečtěte si také:  Styl, rychlost a sofistikovanost v pohybu: připravte se na usazení do zcela nového, plně elektrického Jeep Wagoneer S

Po této španělské epizodě se mistrovství světa ABB FIA Formule E tedy přesouvá do Monaka na 7. kolo sezóny, která ještě zdaleka neskončila. Uvidíme se v sobotu 8. května v Monackém knížectví – s prodlouženou verzí trati oproti předchozím ročníkům – a čeká nás jeden z nejočekávanějších závodů sezóny.