Elektromobil (EV) NEWS

Jaguar Vector Racing překonal s elektrickým člunem světový rekord

Jaguar Vector Racing překonal světový a národní rychlostní rekord v kategorii bateriemi poháněných člunů. Jedinečný Jaguar Vector V20E zaznamenal při dvou jízdách na známé, 1 km dlouhé trati anglického jezera Coniston Water, průměrnou rychlost 142,604 km/h.

Elektrický člun byl navržen a zkonstruován týmem Jaguar Vector ve spolupráci s technickým partnerem Jaguar Racingu, společností Williams Advanced Engineering. V20E pilotoval spoluzakladatel a technický ředitel týmu Jaguar Vector Peter Dredge.

Po oznámení exkluzivního titulárního partnerství Jaguaru a týmu Vector v říjnu 2017 se tým v následujících 18 měsících pokusí překonat další světové a národní rekordy. Ty jsou součástí hlavní iniciativy o posunutí hranic výkonnosti a předvedení schopností britské konstrukční školy.

„Po 12 měsících tvrdé práce je to pro tým a naše partnery fantastický výsledek a skvělý první krok v přenosu výkonu a univerzálnosti elektrifikace do námořního průmyslu. Pro tým Vector je velká čest, že může jít ve šlépějích Donalda Campbella CBE a stanovit rekord na historickém jezeře Coniston Water,“ řekl Malcolm Crease, generální ředitel, Jaguar Vector Racing.

„Gratuluji týmu Jaguar Vector Racing, že tímto světovým rekordem stanovil novou laťku pro elektrické čluny. Jaguar je lídrem v oblasti zavádění technologií elektrifikace a naše mise je ´Race To Innovate‘ na závodní trati i na vodě. Děkuji celému týmu a našemu technickému partnerovi Williams Advanced Engineering za úspěšný přenos technologií, které s Panasonic Jaguar Racingem používáme ve Formula E, ze závodního monopostu k pohonu člunu,“ dodal Mark Cameron, ředitel experimentálního marketingu, Jaguar Land Rover.

Přečtěte si také:   Mercedes-Benz Trucks v září poprvé vystaví elektrické nákladní vozidlo eActros LongHaul pro dálkovou dopravu

„Jsme pyšní, že jsme mohli dodáním elektrické energie, elektromotoru a řídících systémů přispět k novému světovému rekordu Jaguar Vector Racingu v kategorii elektrických člunů. Naše zkušenosti s pohonem celého startovního pole Formula E v posledních čtyřech závodních sezónách a pokračující partnerství s Jaguarem v šampionátu ABB FIA Formula E nám dávají technický a provozní základ, který je třeba k dosažení tak fantastického výsledku. Gratuluji všem, kteří se na něm podíleli,“ doplnil Craig Wilson, výkonný ředitel, Williams Advanced Engineering.