Hyundai-Cummins-vodik

Hyundai a Cummins spolupracují na technologii vodíkových palivových článků

Společnosti Hyundai Motor Company a Cummins Inc. (NYSE: CMI) oznámily, že oba globální lídři v oblasti poháněcích ústrojí uzavřeli memorandum o shodě, jehož cílem je vzájemná spolupráce při vyhodnocování příležitostí ohledně společného vývoje a komercializace elektrických pohonů včetně palivových článků.

Nové pohony budou vyvíjeny na základě systémů palivových článků Hyundai a elektrických pohonů Cummins, včetně akumulátorů a řídicí elektroniky. Vývoj se zpočátku zaměří na severoamerický trh s užitkovými vozidly, včetně spolupráce se severoamerickými výrobci užitkových vozidel, kteří projeví zájem o integraci těchto systémů do svých produktů.

Obě společnosti také prozkoumají možnosti vzájemné spolupráce na společném vývoji nové generace systémů palivových článků a také sestaví týmy, které ověří možnosti kooperace v dalších oblastech.

„Toto partnerství je pro obě společnosti skvělou příležitostí k tomu, aby využily své zvláště silné stránky, vytvářely nové příležitostí k růstu a rozšiřovaly produktová portfolia pro své zákazníky,“ řekl Thad Ewald, viceprezident společnosti Cummins Inc., odpovědný za korporátní strategii. „V uplynulém roce jsme významně investovali do našeho know-how v oblasti palivových článků, včetně akvizice společnosti Hydrogenics, a toto partnerství je dalším krokem vpřed.“

„Očekáváme, že toto partnerství, založené na globálním vedoucím postavení značky Hyundai v oblasti systémů palivových článků, ve spojení s bezkonkurenčními technologiemi elektrifikovaných pohonů společnosti Cummins, zanechá významnou stopu na trhu s užitkovými vozidly,“ řekl Saehoon Kim, viceprezident a vedoucí divize palivových článků ve společnosti Hyundai Motor Group. „Spolupráce, jako je tato, nám umožní ještě více diverzifikovat naše podnikání a upevnit naše globální vedoucí postavení v oblasti vodíku prostřednictvím prodeje současných i nových systémů palivových článků Hyundai.“

Přečtěte si také:   Místo nudy při nabíjení „elektrizující“ zážitky: Nové nabíjecí centrum Audi charging hub uprostřed Berlína

Pro společnost Hyundai Motor Company je toto partnerství odrazovým můstkem k posílení přítomnosti na severoamerickém trhu s užitkovými vozy, zatímco Cummins rozšíří své portfolio elektrifikovaných pohonů o produkty s vyspělou technologií palivových článků Hyundai.

Nová spolupráce může překročit hranice trhu s užitkovými vozidly, protože obě společnosti také zhodnotí možnosti vývoje generátorů elektrické energie na základě palivových článků. Dostupnost spolehlivé záložní výroby elektrické energie, která zabrání ztrátě dat v nouzových situacích, je pro mnoho organizací zásadním požadavkem v rámci jejich podnikání. Záložní výroba elektrické energie palivovými články je atraktivní díky snižování emisí oxidu uhličitého.

Rozvíjející se globální trh s palivovými články

Memorandum o shodě bylo uzavřeno v době rostoucí poptávky po technologii palivových článků. Vodík lze vyrábět z obnovitelných zdrojů, ekonomicky výhodně ukládat a využívat k výrobě elektrické energie k nejrůznějším účelům v průmyslu i pro koncové spotřebitele. Také může pohánět osobní a užitkové automobily s palivovými články. Odborníci na energetiku předpovídají rostoucí význam vodíku při uspokojování rychle rostoucí globální spotřeby energie, ale také při snahách o snižování emisí oxidu uhličitého, vznikajících při výrobě energie.

Hyundai Motor je světovým lídrem ve vývoji technologie palivových článků na vodík a v roce 2013 zprovoznil první závod na světě pro výrobu komerčně dostupných vozidel s palivovými články. Téhož roku se společnost stala prvním výrobcem automobilů na světě, který zahájil prodej elektromobilu s palivovými články, jímž byl model ix35 Fuel Cell (na některých trzích známý rovněž pod označením Tucson Fuel Cell). NEXO, druhá generace elektromobilu Hyundai s palivovými články, je všestranným SUV se třemi řadami sedadel a dojezdem více než 609 kilometrů, jehož emise jsou tvořeny pouze vodní párou. NEXO za jízdy dokonce čistí okolní vzduch.

Přečtěte si také:   Opel a autoklub ADAC pokračují v partnerství v rallyovém šampionátu elektromobilů

Systémy palivových článků Hyundai jsou tvořeny sadami palivových článků, které přeměňují vodík, uchovávaný v palivových nádržích, na elektrickou energii. Další dílčí komponenty systému mají kromě důležitých procesů pro výrobu elektrické energie na starosti také udržování optimální provozní teploty a přívod vzduchu.

Cummins je světovým lídrem v oblasti vyspělých pohonů a v roce 2018 založil svou divizi elektrifikovaných pohonů, která se zabývá konstrukcí a výrobou zcela elektrických a hybridních pohonů, stejně jako dalších inovativních komponentů a subsystémů pro výrobce užitkových vozidel, usilujících o elektrifikaci poháněcích jednotek. Divize již uvedla do výroby a následně také na šestici trhů kompletní řadu elektrifikovaných pohonů v sedmi modelových řadách různých vozidel a se zákazníky na celém světě pokračuje v zavádění ekologicky mimořádně atraktivních produktů.