Skoda-ENYAQ_iV
Elektromobil (EV) NEWS

Elektromobily značky ŠKODA jsou stejně bezpečné jako modely se spalovacím motorem

Již při vývoji elektromobilů ŠKODA iV přijímají inženýři ŠKODA AUTO rozsáhlá opatření, aby vozy poskytovaly maximální bezpečnost i v případě nehody. Přitom se klade mimořádný důraz na montáž nárazuvzdorné vysokonapěťové baterie a na ochranu před elektrickým přetížením. Elektromobily jsou tak v případě nehody stejně bezpečné jako vozy se spalovacím motorem.

Moderní elektromobily chrání své pasažéry v případě nehody stejně účinně a komplexně jako vozidla se spalovacím motorem. Dokazuje to i model ŠKODA ENYAQ iV, který nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledků vozů ŠKODA s nejvyšším počtem pěti hvězdiček v testu Euro NCAP. Pokud jde o ochranu dospělých cestujících a dětí, dosáhlo toto čistě elektrické SUV doposud absolutně nejlepšího výsledku v evropském referenčním testu bezpečnosti. Dobře chráněná vysokonapěťová baterie modelu ENYAQ iV nepředstavuje žádné zvýšené riziko. To potvrzují i nezávislé studie odborníků na dopravní nehody a expertů v oblasti protipožární ochrany: Elektrická vozidla jsou z hlediska bezpečnosti při nehodách na stejné úrovni jako modely s konvenčním spalovacím motorem.

Přečtěte si také:   Sníh není pro elektromobily překážkou

Ideální konstrukce: Bateriový modul vozu ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolném proti nárazu

Že by elektromobil začal po nehodě hořet, se stává velmi zřídka. Ani prudký náraz nestačí k vyvolání požáru baterie a ke vznícení bateriových článků může dojít pouze v nepravděpodobném případě poškození nebo deformace tohoto zásobníku energie. Aby se takové riziko minimalizovalo, je například akumulátor ve voze ŠKODA ENYAQ iV bezpečně uložen v podvozku odolném proti nárazu. Samotné moduly jsou uloženy ve stabilním, zpravidla vodotěsném pouzdře.

Skoda_Enyaq_iV-2

Propracovaný bezpečnostní systém v případě nehody

Zvláštní pozornost vývojáři kladli na eliminaci přetížení akumulátoru. Sofistikovaná bezpečnostní technika s ochrannými relé a mnoha senzory zajišťuje, aby riziko elektrického nebo tepelného přetížení bylo minimální. Teplota, stav nabití a další parametry baterie pohonu jsou neustále monitorovány. Navíc je vysokonapěťový systém konstruován také z hlediska vlastní bezpečnosti: v případě poruchy nebo nehody se elektrické komponenty během milisekund odpojí od baterie, takže v ní již nejsou pod napětím, a cestující tak nejsou ohroženi.

Přečtěte si také:   Elektrický nákladní vůz FOTON iBlue získal evropský certifikát WVTA

Nezávislé testy, z nichž některé jdou výrazně nad rámec legislativních požadavků, prokázaly, že dobře chráněné bateriové moduly zůstaly navzdory deformaci karoserie nepoškozené a při skutečném nárazu by nedošlo ke zvýšenému nebezpečí požáru. Rovněž integrovaný systém odpojení baterie reagoval při všech testech bezpečně a spolehlivě.