Více než 50 nových dobíjecích stojanů, meziroční růst celkově odebrané bezemisní elektřiny o 12 % a k tomu 14% navýšení průměrně načerpané energie při jednom dobíjení. To jsou hlavní příspěvky největší české veřejné dobíjecí sítě k boomu elektromobility v České republice. ČEZ zatím letos navýšil celkový výkon sítě na 36,3 MW, a to hlavně akcelerovanou výstavbou vysokorychlostních stanic. V kombinaci s rozšiřováním počtu stojanů to znamená zkracování doby, kterou řidiči tráví dobíjením nebo čekáním na něj. Síť roste díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF), prostředkům přidělovaným Operačním programem Doprava i z vlastních zdrojů Skupiny ČEZ.
ČEZ zůstává tahounem rozvoje veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v České republice. Z jeho stojanů nateklo od ledna do června do baterií aut více než 2,3 milionu kWh čisté elektřiny, což je pětinásobek ve srovnání se stejným obdobím před pěti lety. Řidiči u ČEZ načerpají v průměru nejrychleji v celé ČR, a to díky nejvyššímu výkonu celé sítě stojanů, který se koncem června vyšplhal na 36,3 MW. Přispívá k tomu především instalace nových ultrarychlých stanic o výkonu až 360 kW, u kterých lidé např. doplní energii potřebnou k cestě z Prahy do Brna za 10 minut. Za celý letošní rok jich chce ČEZ postavit kolem čtyřiceti. Časové prostoje vzniklé čekáním na volný dobíjecí konektor zase účinně eliminují dobíjecí huby, místa o větším počtu stojanů, kde může řidič začít dobíjet většinou ihned po příjezdu. Vedle více než 1 500 dobíjecích bodů vlastní sítě nabízí ČEZ svým zákazníkům díky roamingu i zhruba stejný počet konektorů dalších poskytovatelů dobíjení v České republice.
„Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut. Zvyšování kvality služeb pro zákazníky se týká i dalších možností v čele s roamingem. Díky tomu mohou dnes lidé s naší dobíjecí kartou nebo staženou aplikací doplňovat energii celkově u tří tisíc dobíjecích bodů. Další tisíce konektorů chceme našim zákazníkům takto zpřístupnit v následujících měsících v okolních zemích,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
Při koupi ojetého elektromobilu je největším rizikem požár vozu po poškození baterie
ČEZ zůstává tahounem rozvoje veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v České republice. Z jeho stojanů nateklo od ledna do června do baterií aut více než 2,3 milionu kWh čisté elektřiny, což je pětinásobek ve srovnání se stejným obdobím před pěti lety. Řidiči u ČEZ načerpají v průměru nejrychleji v celé ČR, a to díky nejvyššímu výkonu celé sítě stojanů, který se koncem června vyšplhal na 36,3 MW. Přispívá k tomu především instalace nových ultrarychlých stanic o výkonu až 360 kW, u kterých lidé např. doplní energii potřebnou k cestě z Prahy do Brna za 10 minut. Za celý letošní rok jich chce ČEZ postavit kolem čtyřiceti. Časové prostoje vzniklé čekáním na volný dobíjecí konektor zase účinně eliminují dobíjecí huby, místa o větším počtu stojanů, kde může řidič začít dobíjet většinou ihned po příjezdu. Vedle více než 1 500 dobíjecích bodů vlastní sítě nabízí ČEZ svým zákazníkům díky roamingu i zhruba stejný počet konektorů dalších poskytovatelů dobíjení v České republice.
„Rozšiřování elektromobility věnujeme v ČEZ velkou pozornost. Rychle stavíme nové stanice a také navyšujeme jejich výkon. V podstatě do každého nově spouštěného dobíjecího hubu se snažíme začlenit minimálně jeden ultrarychlý stojan, u kterého se řidič zdrží jen několik minut. Zvyšování kvality služeb pro zákazníky se týká i dalších možností v čele s roamingem. Díky tomu mohou dnes lidé s naší dobíjecí kartou nebo staženou aplikací doplňovat energii celkově u tří tisíc dobíjecích bodů. Další tisíce konektorů chceme našim zákazníkům takto zpřístupnit v následujících měsících v okolních zemích,“ říká místopředseda představenstva ČEZ Pavel Cyrani.
Nejvýkonnější stanice v síti ČEZ
Lokalita | Dálnice/Silnice | Výkon |
Mladá Boleslav, Olympia | D10, 44. km | 360 kW |
Mikulov | I/52 | 360 kW |
Loket, Bageterie Boulevard | D1, 66 km | 320 kW, 240 kW, 180 kW |
Plzeň, Olympia | D5, 76. km | 300 kW |
Loket, McDonald´s | D1, 66. km | 300 kW |
Šlovice, Benzina | D5, 83. km, směr Rozvadov | 225 kW |
Unčovice, McDonald´s | D35, 253. km | 225 kW |