Test-2022-BMW_iX_M60-elektromobil- (35)

Dvě třetiny leasingových společností zaznamenaly nárůst zájmu o elektromobily

Podle aktuálních výsledků průzkumu EY provedeného ve spolupráci s Českou leasingovou a finanční asociace (ČLFA) zaznamenaly v letošním roce dvě třetiny (67 %) leasingových společností nárůst zájmu zákazníků o elektromobily. V minulém roce projevilo zájem o financování automobilů na elektropohon pouze 40 % klientů. V následujících třech letech očekává zvýšený zájem o elektromobily ze strany zákazníků 100 % leasingových společností.

„Společnosti sdružené v ČLFA kladou velký důraz na ekologizaci dopravy v České republice. Financují každý čtvrtý elektromobil, který se v Česku poprvé registruje. S předpokládaným rostoucím zájmem firem o tento druh pohonu a připravovanou státní podporou elektromobilů bude role naší asociace v této oblasti ještě posilovat,“ uvedla Jana Hanušová, předsedkyně představenstva ČLFA.

Přečtěte si také:  Více než 110 ultrarychlých stojanů a zdvojnásobení lokalit s ultrafasty, slibuje ČEZ pro rok 2024

Největší problémy spojené s elektromobilitou jsou pro podniky dobíjení a správa provozu, výměna vozů za elektrické vozy a akceptace ze strany zaměstnanců. Přitom 40 % firem se zajímá o ekologický dopad svého vozového parku a 20 % je ochotno akceptovat vyšší ceny za elektromobily s nižším dopadem na životní prostředí. Zajímavostí je i přístup zaměstnanců. Tři ze čtyř nechtějí nainstalovat nabíječky pro domácí použití, 40 % by to nezvažovalo, ani pokud by zaměstnavatel pokryl veškeré náklady s tím spojené.


TIP: Sháníte nové auto na operativní leasing?
 
Vyplňte krátký formulář a poptejte ho. Vybereme pro vás ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky. Anebo si vyberte z aktuálně dostupných aut sami.
 
Chci operativní leasing!
 

V souvislosti s financováním elektromobilů nabízejí leasingové společnosti řadu doprovodných produktů. Například 100 % leasingovek zajistí firemním klientům domácí nabíječky pro zaměstnance nebo platební kartu pro veřejné nabíjení. Dvě třetiny leasingových společností zabezpečí výstavbu dobíjecí infrastruktury ve společnosti nebo specializovaný hardware pro elektromobily. Navíc většina leasingových společností pořádá jednou nebo dvakrát ročně akce na podporu prodeje elektromobilů.

graf
Zdroj: Průzkum EY