Elektromobil (EV) NEWS

DS Automobiles setrvá v závodech Formule E minimálně do roku 2026

Poté, co společnost DS Automobiles zazářila s prvními generacemi vozů Formule E (DS Automobiles je jediným konstruktérem, který od založení šampionátu vyhrál každou sezónu alespoň jednu cenu E-Prix), se chystá vyvinout nový monopost a prodloužit své zapojení do této 100% elektrické disciplíny. Společnost DS Automobiles získala společně s Jean-Éricem Vergnem, Antóniem Félixem da Costou a stájí DS Techeetah v posledních dvou sezónách Poháry jezdců i konstruktérů a dosáhla rekordního počtu vítězství a pole position od spuštění „Gen2“.

Nový monopost třetí generace známé jako „Gen3“, který se na startu objeví v sezóně 2022/23, bude lehčí. Zároveň bude mnohem výkonnější. Díky zásadním provedeným změnám se výkon zvýší o 40 % na 350 kW v kvalifikaci a 300 kW v závodě. Rekuperace energie bude probíhat na obou nápravách a dosáhne maximálního výkonu 600 kW (oproti dnešním 250 kW). Formule E ponechá v souladu se svou ideologií každému výrobci volnost vytvořit vlastní pohonné ústrojí a příslušný software.

Přečtěte si také:   Jean-Éric Vergne a DS Automobiles získali ve Valencii důležité body

Xavier Mestelan Pinon, ředitel stáje DS Performance: „Ve společnosti DS Automobiles existuje velmi úzké propojení mezi vývojem Formule E a vývojem elektrifikace. Z první generace Formule E jsme se hodně poučili a od uvedení Gen2 nám to přineslo úspěch, protože jsme získali všechny tituly. S novým monopostem se Formule E posune ve výkonnostním žebříčku výš, navíc bude možné provádět superrychlé dobíjení.“

Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles: „Elektrifikace je zásadním bodem globální strategie společnosti DS Automobiles. Od doby, kdy jsme byli prvním prémiovým výrobcem, který vstoupil do Formule E, naše značka významným způsobem využila práce a úspěchů divize DS Performance, a to jak pro vývoj naší modelové řady, tak pro zvýšení povědomí o značce. Pokud je dnes společnost DS Automobiles výrobcem vozů s různým pohonem s nejnižším průměrem emisí CO2 v Evropě, je to také díky zkušenostem získaným ve Formuli E. Prodloužení naší účasti do roku 2026 nám přinese nové příležitosti k dalšímu vývoji!“

Jamie Reigle, generální ředitel Formule E: „Společnost DS Automobiles byla jedním z prvních výrobců, kteří se zapojili do Formule E, v době, kdy týmy začaly vyvíjet pohonné jednotky svých závodních automobilů, a je inspirativní vidět, jak velký podíl mají elektromobily v její nabídce sériových vozů. Mám radost, že jediný dvojitý šampion Formule E v řadě za sebou si zajistil místo ve startovním poli 9. sezóny a potvrdil tak význam Formule E jako technologické laboratoře a marketingové platformy pro přední světové výrobce automobilů. Těšíme se, že s DS Automobiles překročíme v průběhu další fáze mistrovství světa ABB FIA Formule E další hranice inovací.“

Přečtěte si také:   Test elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense (2020)

DS Automobiles má v nabídce čtyři modely s elektrickým pohonem: 100% elektrický DS 3 Crossback E-Tense a plug-in hybridy DS 4 E-Tense 225, DS 7 Crossback E-Tense 225, DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300, DS 9 E-Tense 225 a DS 9 E-Tense 4×4 360.

Společnost DS Automobiles a její partner Techeetah se v současné době připravují na první kola 7. sezóny, která se pojedou ve městě Daríja (Saúdská Arábie) ve dnech 26. – 27. února. Půjde o první noční závody v historii Formule E. Za volantem dvou vozů DS E-Tense FE20 usedne vládnoucí šampion António Félix da Costa a jediný dvojnásobný šampion Formule E Jean-Eric Vergne.