Red_Scania_bioplyn_4
NEWS Ostatní

Díky bioplynu lze dosáhnout zisku ekologičtějším způsobem

V průběhu posledních dvou let vynaložila nizozemská dopravní společnost Van Dijk investice na pořízení deseti nákladních vozidel Scania G 410 na zkapalněný plyn. Cílem je zcela přestat využívat fosilní paliva v rámci celého vozového parku a zajistit udržitelné budoucí podnikání.

Společnost, která získala dotace z evropských fondů, nejprve ve spolupráci se společností Scania v Beneluxu a dodavatelem biopaliv Rolande zahájila zkušební provoz dvou nákladních vozidel na zkapalněný bioplyn.

Přečtěte si také:   Flotila nákladních vozidel Hyundai XCIENT Fuel Cell s palivovými články překročila hranici jednoho milionu ujetých kilometrů

„Mou vizí je nevytvářet vůbec žádné emise CO2,“ říká ředitel společnosti John van Dijk. „To ovšem také znamenalo, že jsme museli změnit celou konfiguraci našich nákladních vozidel, včetně návěsů.“

Dostatečný výkon

Van Dijk byl vůči motoru s výkonem 410 koní zpočátku trochu skeptický, jelikož na 50tunový náklad cihel, který společnost často přepravuje, vypadal poněkud slabě. Avšak jeho vytrvalá snaha o dosažení stanovené vize podnítila také modulární myšlení společnosti Scania a společně vytvořili dostatečně výkonnou konfiguraci. Výsledkem byl tahač 4×2 s užitečným zatížením 20 tun. Jeho bývalý třínápravový tahač totiž nenabízel na podvozku dostatek prostoru pro upevnění válcových nádrží na zkapalněný plyn.

Red_Scania_bioplyn_5

Po přidání speciálně navrženého návěsu s užitečným zatížením dalších 30 tun tak vzniklo nákladní vozidlo s celkem pěti nápravami se vzduchovým odpružením. Podvozek byl navíc doplněn o kabinu řady G, která je dostatečně kompaktní, avšak zároveň poskytuje prostor pro lůžko řidiče.

Ekologičtější dosahování zisku

Společnost Van Dijk, která přeměnila téměř celý svůj vozový park z naftových nákladních vozidel na plynová vozidla, je průkopníkem v přechodu na udržitelnější systém dopravy. Nový koncept společnosti v oblasti nákladní dopravy přináší zisk ekologičtějším způsobem, protože přispívá k nižší spotřebě paliva i opotřebení pneumatik.

Přečtěte si také:   Vodíkový náklaďák od Toyoty pokořil legendární Pikes Peak

„Musím říct, že z toho mám velmi dobrý pocit. Stanovili jsme si ambiciózní ekologické cíle a postupně se k nim přibližujeme,“ uzavírá Van Dijk.