Coca-Cola HBC obnovuje vozový park a v souladu se svou strategií udržitelnosti dává přednost ekologickým technologiím – flotila nových 36 aut Volkswagen Caddy pojede na stlačený zemní plyn (CNG). Dohromady má nyní firma 52 vozidel na alternativní pohon. Do 3 let plánuje přesun na ekologičtější alternativu i pro celý zbytek flotily (celkem 530 aut).
Motivace k obměně vozového parku byla zejména ekologická – udržitelnost, nižší emise (nejen z výroby, ale i recyklace vozu či z výroby pohonných hmot): „My v Coca-Cole bereme klimatické změny, udržitelnost, cirkulární ekonomiku a další environmentální témata velmi vážně. S vědomím dopadu naší činnosti na životní prostředí se snažíme nalézat udržitelná řešení pro současné klimatické problémy opravdu v každém oddělení. CNG tak vyhrálo nejen kvůli svým vlastnostem, ale zejména právě díky dopadu na životního prostředí. Ekologičtější alternativa dopravy by měla v příštím roce přinést snížení emisí CO² až o 11 % za fleet do 3,5 t. Navíc podle dostupných informací jsou CNG vozy ke klimatu ještě šetrnější než elektromobily a akceleruje i infrastruktura plnících stanic,“ uvedl Jan Turek, ředitel ICSC (supply chain) Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Firma snižování emisí řeší nejen ve svých provozech, ale i v přepravě. Zkušenosti s vozidly na alternativní pohon již má – využívá nákladní vozidla Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid pro distribuci zboží v Praze a středních Čechách nebo manažerská vozidla Škoda Superb Combi iV s plug-in hybridním pohonem. Nově do servisní flotily přibude 36 vozidel VW Caddy TGI. Vozy se rozjedou do celé republiky, včetně závodu Natura na Broumovsku.
Flotilu pořídila Coca-Cola HBC ve spolupráci s firmami AutoPalace Group a ALD Automotive na operativní leasing. Vozy VW Caddy 1,4 TGI v provedení MAXI nabízejí nejen dostatek prostoru, ale i vysoký uživatelský komfort, auta jsou vybavená rovněž i kvalitní vestavbou od společnosti FD Servis Praha. Množství zásuvek na součástky, pracovní nářadí a větší komponenty – vše je precizně navrhnuté a propracované pro komfortní práci servisního technika chladících zařízení. Dojezd 550 km na CNG v kombinaci s 120 km na benzín zaručuje dostatečnou mobilitu.
Firma monitoruje i další alternativní pohony, sleduje například využití vodíku v palivových článcích, které mají proti klasickým řadu výhod – především ekologickou čistotu, nižší zátěž na životní prostředí vyšší dojezd atd.