Elektromobil (EV) Hybrid a PHEV NEWS

CES 2018: Valeo představilo elektromobil se 48V sítí, nebude stát ani 200 tisíc Kč

Na CES 2018 slaví světovou premiéru nový prototyp elektromobilu vybavený nízkonapěťovým (48V) systémem Valeo. Pro země a hlavní města, která se čím dál víc snaží redukovat emise CO2, nabízí toto řešení zcela nový úhel pohledu na budoucí podobu městské mobility.

Malý dvoumístný elektrický prototyp, jež lze dobíjet na jakékoli stanici, jede rychlostí až 100 km/h a na jedno dobití ujede až 100 km, je ideální prostředek pro krátké cesty a nízké rychlosti typické pro městský provoz.

Elektrický vůz s 48V palubní sítí je také levnější (až o 20 %) než elektromobily s vysokým napětím, a to hlavně proto, že se obejde bez některých součástí a systémů, jež kvůli bezpečnosti musejí mít systémy s vysokým napětím. Díky tomu se může elektromobil s nízkonapěťovou sítí 48 V prodávat za cenu do 9000 dolarů (cca 7500 eur, což je v přepočtu asi 188 000 Kč).

Díky tomu, že je tento elektromobil cenově dostupný, mohlo by toto inovativní řešení poskytnout další impuls k elektrifikační revoluci.

Své inovativní řešení elektrického pohonu se 48 V Valeo vyvinilo díky svým znalostem a zkušenostem se 48V technologiemi určenými pro hybridní aplikace, v nichž je celosvětovým lídrem.

Elektrická revoluce

Valeo, coby průkopník a současně světová jednička v elektrifikaci vozidel, dokáže nabídnout řešení pro každé ze tří základních typů s elektrickými systémy pro snížení emisí CO2. Od mild-hybridů až po vysoce výkonná řešení, technologie pro elektrifikaci skupiny Valeo pokrývají celé spektrum požadavků na všechny segmenty vozidel. A to od malých městských aut až po SUV či prémiové sedany.

Přečtěte si také:   Plně elektrické Subaru Solterra oceněno ziskem pěti hvězd v bezpečnostních testech Euro NCAP* 2022

Valeo, které vynalezlo systém Stop-Start používaný v milionech vozidel po celém světě, vyrábí zhruba 25 milionů 12V systémů ročně. Ty stejně jako Stop-Start pomáhají tyto technologie zvyšovat účinnost spalovacích motorů tím, že dochází k rekuperaci brzdné energie.

Valeo také vyvinulo hybridní systém spojující nízkonapěťový (48V) elektromotor s tradičním spalovacím motorem, který dokáže obnovit kinetickou energii získanou při brzdění a zpomalování a jež následně použije k pohonu vozidla. Valeo již podepsalo 25 smluv na toto mild-hybridní řešení snižující spotřebu paliva a emise CO2 přibližně o 10 %, a to za velmi přijatelné náklady. Nevyžaduje totiž žádnou zásadní změnu konstrukce vozidla s klasickým spalovacím motorem, ke kterému je připojen. Jde o cenově nejdostupnější hybridní řešení pro výrobce automobilů, které lze navíc snadno použít do již existujících vozidel.

V rámci společného podniku Valeo Siemens eAutomotive ale nabízí Valeo samozřejmě i vysokonapěťové řešení (nad 60 V) určené pro hybridní, plug-in hybridní i elektrické modely. V prvních devíti měsících roku 2017 společnost Valeo Siemens eAutomotive získala objednávky v celkové výši 5,4 miliard eur.

S 15% podílem na trhu v roce 2018 je Valeo lídrem také v oblasti chladicích systémů baterií, které jsou potřebné pro zajištění dostatečné životnosti a výkonu baterie.

Na CES 2018 také Valeo přináší další důkaz svých možností při navrhování inteligentních, adaptivních a cenově dostupných elektrických pohonů. Představuje nový prototyp řešení s elektrickým napětím 48 V, které je schopno napájet malé osobní automobily nebo automaticky řízené robo-taxi.

Přečtěte si také:   Japonské firmy budou vyrábět vodík z použitého plastu

Napsat komentář