bmw-i8-plug-in-hybrid-konec-vyroby

BMW oficiálně potvrdilo konec výroby hybridního modelu i8

Super výrazné, lehce futuristické a hlavně hybridní BMW i8 bylo představeno už v roce 2013, konkrétně v rámci autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy vyvolal velké debaty, protože nabídl design, jaký na silnicích zatím nebyl úplně obvyklý. Navíc BMW tak odhalilo svou verzi elektrifikace, a to i díky uvedení plně elektrického modelu i3. Zatímco ale malý městský elektromobil, tedy i3, zatím bude fungovat dál, hybridní BMW i8 definitivně končí.

Pokud pomineme fakt, že i8 uvedlo do světa běžně dostupných aut design, jaký byl do té doby připisován hlavně supersportům, otevřel také cestu k elektromobilitě i běžným smrtelníkům. A ačkoliv jsou elektrifikovaná auta dnes naprostým standardem, s BMW i8 na silnicích budete nepřehlédnutelní. S vozem jsme měli možnost jezdit a několikrát se nám stalo, že se za námi stavili náhodní kolemjdoucí, aby se nás na auto zeptali. Neřešili jen design, ale také techniku, použité materiály nebo pořizovací cenu.

A jak to tak vypadá, právě všechny tyto aspekty BMW naladilo na výbornou, protože model i8 je oficiálně označován za historicky nejúspěšnější elektrifikovaný sportovní vůz na světě. Do konce února 2020 bylo na českém trhu od uvedení do prodeje registrováno celkem 87 nových modelů BMW i8 Coupé a BMW i8 Cabrio. Celkem zajímavé číslo, které ale v porovnání s americkým trhem bledne. V Americe totiž BMW prodalo více než 20 000 kusů i8. A to je na evropský hybridní vůz velmi dobré.

BMW i8: Od vize k ikoně, od bestselleru k budoucí klasice. Jeho “život” se chýlí ke konci

A co do budoucna? Co se BMW i8 týče, tak nic. Tedy, jak se to vezme. Automobilka tento model označuje jako průkopníka elektrifikace, který vyšlapal cestu dalším takto zaměřeným modelům, kterých má BMW v příštích letech v plánu představit hned několik.

Přečtěte si také:   ČR posiluje dlouhodobou energetickou bezpečnost v LNG. ČEZ získal kapacitu v německém terminálu Stade

Hybridní sportovní vůz BMW i8 byl poprvé uveden do výroby v květnu 2014 v továrně automobilky v Lipsku a nyní je naplánováno ukončení životního cyklu produktu příští měsíc.

Podle bavorské značky půjde i8 v historii jako nejúspěšnější sportovní vůz na světě s elektrifikovanou hnací jednotkou, což by velmi dobře mohlo díky více než 20 000 prodaným vozům, z nichž každá stojí zhruba 150 000 dolarů nebo více.

Světová premiéra modelu i8 se uskutečnila na autosalonu IAA v roce 2013, kde se k němu připojil i3. Oba pomohli BMW připravit cestu pro všechny hybridní varianty plug-in, které v současné době prodávají, od kompaktních a středně velkých modelů, přes modely X, sportovní automobily a luxusní sedany.

bmw-i8-plug-in-hybrid-konec-vyroby-5

Do roku 2023 chce BMW Group rozšířit svůj sortiment na 25 elektrifikovaných modelů, kde více než polovina poběží pouze na baterii, což představuje spalovací jednotku.

Mezi ocenění i8 počítáme jako bezpečnostní vůz na mistrovství FIA Formule E a také skutečnost, že hybridní pohon plug-in získal alespoň jedno ocenění pětkrát za sebou (2015–2019). Cestou i8 získala několik dalších ocenění, mimo jiné z nejlepších publikací, jako je časopis Top Gear a Auto, Motor und Sport.

Závod BMW v Lipsku v současné době vyrábí 200 jednotek limitované edice Ultimate Sophisto Edition i8, což znamená, že i8 technicky překonala mnoho legendárních BMW sportovních vozů z hlediska prodeje. Například klasiky jako M1 nebo roadster Z8 byly postaveny pouze 399 a 5 000krát.

Přečtěte si také:   Prodej CNG letos vzrostl o více než třetinu, hlásí innogy

Kromě toho si i8 drží ve svém segmentu více než 50% podíl na globálním trhu, kde zůstane na vrcholu až do poloviny příštího měsíce.

bmw-i8-plug-in-hybrid-konec-vyroby-9