bmw-inext- (6)

BMW iNEXT prochází náročným zimním testováním za polárním kruhem

Radost z jízdy budoucnosti se blíží rychle a BMW iNEXT na své cestě k sériové produkci právě prochází další zásadní zkouškou. Zimní testovací středisko BMW Group ve švédském Arjeplogu je místem, kde se tento vůz aktuálně komplexně testuje v extrémních klimatických a silničních podmínkách. Cílem optimalizace jsou úpravy a harmonizace všech komponentů pohonu, podvozku a odpružení. Díky plně elektrickému pohonu plní BMW iNEXT požadavky individuální mobility obzvlášť udržitelným způsobem. Zároveň v sobě kombinuje nejnovější vývojové fáze v oblasti autonomního řízení a inteligentní konektivity, a nabídne tak cestujícím zcela nové způsoby, jak si vychutnat jízdu automobilem.

Sériová verze BMW iNEXT se v továrně BMW v Dingolfingu začne vyrábět v roce 2021. Nová technologická vlajková loď BMW Group v sobě integruje všechna klíčová témata autonomního řízení, konektivity, elektrifikace a služeb (ACES) tak, jak to bylo definováno ve strategii společnosti NUMBER ONE > NEXT. Tyto inovativní technologie se zaměřují na potřeby a požadavky lidí, kteří je následně budou používat. S tvarem moderního vozu typu Sports Activity Vehicles (SAV) BMW iNEXT ztělesňuje průkopnickou interpretaci pro značku typické radosti z jízdy – s čistě elektrickým pohonem, inteligentním pohonem všech kol a specificky navrženým podvozkem. Všechny tyto komponenty jsou aktuálně poprvé společně testovány v reálných podmínkách v oblastech za polárním kruhem. Série intenzivních testů, které odpovídají těm, jež jsou používány pro konvenčně poháněná vozidla, ukazuje vysokou úroveň vyspělosti čistě elektrického pohonu vyvinutého společností BMW Group, která bere BMW iNEXT jako symbol vstupu do nové éry radosti z jízdy.

Přečtěte si také:  Jak si poradit s požárem elektromobilu? Rychlé a bezpečné řešení umožňuje protipožární deka Würth – Bridgehill

bmw-inext- (23)

Testovací jízdy se zamaskovaným BMW iNEXT jsou prováděny na sněhem pokrytých silnicích a zamrzlých jezerech. Každodenní testování je doprovázeno nejen nízkými teplotami, ale i minimální přilnavostí povrchu. Největší výzvou pro elektrický motor, vysokonapěťovou baterii a chladicí systém BMW iNEXT jsou právě nízké teploty. Testovací tým také věnuje výjimečnou pozornost systému řízení toků energií eDrive. Tým analyzuje, jakým způsobem extrémní teploty pod nulou ovlivňují systémy ukládání energie a dobíjení, jak se elektrická energie přenáší do elektromotoru, jak je elektrický systém zásobovaný energií a jak podmínky ovlivňují reakce systémů topení a klimatizace. Nad úroveň běžného každodenního provozu jsou zároveň testovány i systémy přenosu výkonu a regulace podvozku.

Na uzavřených, ledem pokrytých površích lze zásah elektronických systémů podvozku vyvolat i v nízkých rychlostech. Pro inženýry to znamená, že mohou například analyzovat interakci systému pohonu všech kol, který byl vyvinut speciálně pro elektrický pohon, nebo stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Následně mohou průběžně optimalizovat jednotlivé procesy na základě přesně se opakujících podmínek.

V těchto extrémních podmínkách jsou jemně laděny i systémy řízení a brzd. Stejně jako účinek brzd, tak i systém rekuperace energie při jízdě setrvačností musí být přesně nastaven pro každou jízdní situaci. Cesty kolem švédského Arjelplogu poskytují pro tento typ zkoušek ideální podmínky. BMW iNEXT je konfrontováno s celou škálou výzev dynamické jízdy. V zimě je testováno na štěrku, suchém asfaltu, stejně jako na extrémně kluzkých a hladkých ledových površích.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz EQE SUV: Luxusní elektrické SUV s překvapivou dynamikou

bmw-inext- (10)