Man_eTGE-GLS-elektricka_dodavka

Balíkový přepravce GLS zařadil do provozu v ČR velkokapacitní elektrickou dodávku

Balíkový přepravce GLS začal pro každodenní rozvoz balíků v Hulíně a okolí využívat vůbec první elektrickou dodávku Man eTGE. Dodávka pojme stejné množství balíků jako běžná dieselová dodávka, tedy až 300, a na jedno nabití ujede až 120 km. Společnost GLS plánuje v následujících 12 měsících rozšířit svoji flotilu minimálně o dalších 10 elektrododávek a 5 elektrických cargo kol. Jejich nasazení je součástí dlouhodobé strategie ThinkGreen s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu.

Společnost GLS vstupuje v České republice do nové éry a rozšiřuje po důkladných testech dostupných vozidel svůj vozový park o vůbec první velkou elektrickou dodávku. Ta od února rozváží balíky z depa v Hulíně mj. po Kroměříži a blízkém okolí. Vozidlo Man eTGE disponuje baterií o kapacitě 36 kWh a nabízí dojezd až 120 km. Z 400 V zásuvky se dodávka dobije za 7 hodin, z klasické 230 V zásuvky pak za 15 hodin. Velikost úložného prostoru dosahuje 10,5 m3, dodávka tedy pojme dostatečné množství balíků pro běžný provoz. „Konečně se nám dostala do ruky elektrická dodávka, která má dostatečně velký úložný prostor až na 300 balíků, což je množství, které denně běžně rozvážím. Líbí se mi, jak je auto tiché, dobře se ovládá. Na druhou stranu je potřeba hlídat si dojezd. Při doručování po městě je to dostačující, ale při agresivnější jízdě nebo v kopcích je spotřeba vyšší,“ říká kurýr Lukáš, který vozidlo testoval po dobu jednoho měsíce v Jihlavě.

Přečtěte si také:  V EU se od ledna do dubna registrovalo 442 tisíc nových osobních bateriových elektromobilů

GLS CZ usiluje o větší zastoupení vozů s alternativním pohonem a do roku 2022 plánuje přidat minimálně dalších 10 elektrických dodávek a 5 nákladních cargo kol. Cargo kolo je již nasazeno v ostrém provozu v cyklodepu na pražském Florenci, kde se od listopadu 2020 kurýrovi podařilo bezemisně rozvést již více než 3000 zásilek. „Zákazníci se čím dál více zajímají, jakým způsobem probíhá přeprava. Modernizace flotily a zařazení elektrických vozidel je jedním z řady opatření GLS s cílem snižovat uhlíkovou stopu. Kromě toho při stavbě nových a rekonstrukci stávajících budov využíváme ekologická řešení, jako je instalace fotovoltaických systémů, vytápění tepelným čerpadlem, používání dešťové vody apod. Zároveň se snažíme kompenzovat emise CO2 pomocí podpory výsadeb stromů s neziskovými organizacemi v ČR,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.