Elektromobil (EV) NEWS

Automobilka Volvo Cars zahájila v belgickém Gentu výrobu modelu C40 Recharge

Automobilka Volvo Cars dnes ve své továrně v belgickém Gentu zahájila výrobu svého nejnovějšího čistě elektrického modelu C40 Recharge.

Volvo C40 Recharge je druhým plně elektrickým vozem automobilky Volvo a také zatím nejnovějším přírůstkem modelové řady nových čistě elektrických vozů, které budou postupně představovány v průběhu následujících let. Počínaje rokem 2030 má společnost Volvo Cars v úmyslu vyrábět pouze plně elektrická vozidla, což představuje jednu z nejambicióznějších elektrifikačních strategií v automobilovém průmyslu. Mimoto automobilka usiluje o dosažení statusu klimaticky neutrální společnosti do roku 2040.

Továrna v Gentu, která je jedním z největších výrobních závodů společnosti, tedy sehraje v rámci přechodu automobilky ke kompletní elektrifikaci průkopnickou roli. Vyrábí se zde i Volvo XC40 Recharge, což je plně elektrická varianta cenami ověnčeného kompaktního SUV značky a také první čistě elektrický model Volvo.

Přečtěte si také:   První jízda s elektromobilem Dacia Spring. Do města ideální, na dálnice jen výjimečně

Z výše uvedených důvodů společnost Volvo Cars významně navýšila kapacitu výrobního závodu v Gentu až na 135 000 vozů ročně a již nyní očekává, že budou v roce 2022 tvořit více než polovinu výrobního objemu této továrny čistě elektrická vozidla.

„Volvo C40 Recharge je vozem, který představuje naši budoucnost,“ uvedl Javier Varela, senior viceprezident pro průmyslové operace a kvalitu ve společnosti Volvo Cars. „Pokud jde o elektrifikaci a klimatickou neutralitu, naše výrobní operace a úzká spolupráce s našimi dodavateli představují klíč k dosažení ambicí, které jsme si vytyčili pro budoucnost. Naše továrna v Gentu je již nyní připravena na plně elektrickou budoucnost a díky tomu bude hrát v rámci naší globální průmyslové sítě v následujících letech velmi důležitou roli.“

Model C40 Recharge je nejnovějším ztělesněním závazku společnosti Volvo Cars k bezemisní budoucnosti. V následujících letech se automobilka chystá představit několik dalších elektrických modelů, přičemž je jejím cílem do roku 2025 dosáhnout stavu, kdy budou polovinu jejího globálního objemu prodeje tvořit plně elektrické vozy. Od roku 2030 se pak chce vydat výhradně čistě elektrickou cestou.

Volvo C40 Recharge, představující mezník pro novou obchodní strategii společnosti, bude na vybraných trzích celého světa dostupné pouze online prostřednictvím webových stránek volvocars.com. Zákazníci si ho tím pádem mohou komfortně objednat přes internet přímo z domova nebo z jakéhokoli jiného místa. V případě zájmu mohou nicméně online objednávku zadat také s pomocí autorizovaného prodejce.

Nové Volvo C40 Recharge bude zákazníkům dodáváno s komfortním balíčkem služeb z nabídky Volvo Care, která zahrnuje položky, jako jsou servis, záruka, silniční asistenční služba a na základě dostupnosti také pojištění a různá řešení pro nabíjení* v domácích podmínkách.

Volvo C40 Recharge nabízí veškeré výhody SUV, ale v nižším a elegantnějším provedení. Jeho záď zaujme svým přitažlivým zakončením, které harmonicky navazuje na nízkou střešní linii, zatímco příď představuje novou tvář elektrických vozů Volvo, jejíž součástí jsou světlomety vybavené nejmodernější pixelovou technologií.

Uvnitř Volva C40 Recharge zákazníci jistě ocení vysokou jízdní pozici preferovanou většinou řidičů vozů Volvo, přičemž interiér je dostupný v barevných provedeních a s dekorativní výbavou unikátními pro tento model. Současně se jedná o první model Volvo, v němž nejsou použity žádné kožené materiály.

Přečtěte si také:   Elektromobil ŠKODA ENYAQ iV v 60 sekundách [video]

Stejně jako Volvo XC40 Recharge přichází i Volvo C40 Recharge vybaveno jedním z nejlepších infotainment systémů na trhu. Ten funguje na základě OS Android a byl vyvinut ve spolupráci se společností Google. Mezi jeho výhody patří integrované aplikace a služby Google, jako jsou například Google Maps, Google Assistant a obchod Google Play.

Díky neomezeným datům je navíc zajištěna špičková konektivita, přičemž je možné aktualizovat software vozu na základě vzdáleného spojení. To znamená, že funkce vozu budou po opuštění bran továrny stále vylepšovány.

Pohon je tvořen dvěma elektrickými motory, z nichž jeden pohání přední kola a druhý zadní nápravu. Energii oba motory čerpají ze 78kWh akumulátoru, který je na rychlonabíjecích stanicích možné nabít z 10 na 80 % jeho kapacity během 40 minut. Předpokládaný dojezd tohoto modelu je 420 km.