Elektromobil (EV) Hybrid a PHEV NEWS

Auto ESA nabídne více hybridních vozů a elektromobilů

V souvislosti s rychle rostoucími cenami pohonných hmot společnost Auto ESA zaznamenala nárůst zájmu o automobily s úspornějším alternativním pohonem. A právě o ně se rozhodla rozšířit nabídku vozů ve své síti certifikovaných autobazarů.

Energetická krize přetrvává a po elektřině a plynu za poslední měsíc raketově vylétly také ceny pohonných hmot. V tuzemsku zaplatí motoristé za litr benzínu i nafty v průměru přes 43 korun. Vývoj cen pohonných hmot má dopad na chování zákazníků. Ukazuje se, že řešením není přestat auto používat, ale hledat možnosti, jak ušetřit na provozu.

Přečtěte si také:   Hannover elektrizuje: Zahájení výroby modelu ID. Buzz v závodě, kde vzniká Bulli

Lidé jsou připraveni vyměnit svůj stávající automobil za jiný, ekologičtější, případně i s menším objemem motoru. Potvrzuje to rovněž zkušenost společnosti Auto ESA, která zaregistrovala zvýšení poptávky po vozech s nízkou spotřebou, a to až o 40 procent. „Abychom vyhověli zájmu zákazníků, rozhodli jsme se navýšit skladové zásoby úsporných plug-in hybridů a elektromobilů, a to na minimálně 200 vozidel,“ uvedl Filip Kučera, ředitel marketingu společnosti Auto ESA.

Vysoké ceny paliv se projevují i na trhu s ojetinami. Zákazníci mění své preference

Provoz elektromobilů nestojí mnoho

Speciálně pořízení elektromobilu považuje Kučera za chytré řešení aktuální situace. „Víme, že u ojetých aut na elektřinu panuje obava ze špatné kondice akumulátoru. Abychom toto riziko eliminovali, u každého elektromobilu měříme kapacitu baterie a zákazník dostává certifikát autorizovaného servisu,“ vysvětlil Filip Kučera. Všechny elektromobily v certifikovaných autobazarech Auto ESA mají kapacitu přes 80 procent, což zaručuje životnost minimálně na dalších 8 let.

Ve prospěch koupě auta na elektřinu hovoří i klesající cena baterií, například baterie Nissanu Leaf přijde na 120 až 180 tisíc korunu, v závislosti na své kapacitě.

Přečtěte si také:   ŠKODA ENYAQ RS iV: Výkon už i v praktickém balení

Podle Kučery je největší bariérou při koupi elektromobilu pořizovací cena, protože samotný provoz se vyjma roční prohlídky v ceně 2000 korun obejde takřka bez investic. „Majitel nemusí vyměňovat olej, filtry ani svíčky, řešit problémy s převodovkou ani se spojkou. Ani měření emisí ho nečeká,“ shrnuje stručně materiální i časovou úsporu Filip Kučera.