Audi se i v letošním roce prezentuje na Světovém ekonomickém fóru v Davosu jako poskytovatel trvale udržitelné prémiové mobility, a podporuje tak ekologické cíle každoročního zasedání. Značka se čtyřmi kruhy vystupuje již po třiatřicáté jako exkluzivní partner pro mobilitu a poskytuje flotilu automobilů, která je z 90 procent elektrifikovaná. Modely Audi jsou nabíjeny výhradně ekologickou elektrickou energií z mobilních sad použitých akumulátorů, pocházejících z elektromobilů Audi e-tron. Tzv. „mobilní nabíjecí kontejnery“ pocházejí z vlastního vývoje značky Audi, která i nadále intenzivně pracuje na „zelených“ metodách nabíjení.
Společnost Audi vytvořila v zimním Davosu příkladný „ekosystém“ pro trvale udržitelnou mobilitu. Použití 100 elektrifikovaných modelů Audi ve spojení s nabíjecími kontejnery umožňuje přepravovat hosty významné akce s téměř neutrální bilancí emisí CO2. Kromě elektromobilů Audi e-tron jezdí v ulicích Davosu také vlajková loď Audi A8 v plug-in hybridní verzi. Audi sestavilo celkem tři nabíjecí kontejnery. Každý z nich je složen ze čtyř použitých akumulátorových systémů modelu Audi e-tron. Celkový nabíjecí výkon 700 kW je rozdělován mezi tři nabíjecí stojany s výkonem po 150 kW. Celková kapacita nabíjecích kontejnerů je 1,0 MWh. Audi spolupracuje na tomto projektu se švýcarskou technologickou společností ABB. Inovativní řešení minimalizuje zatížení lokální elektrické sítě v obdobích nejvyšší spotřeby. Sto procent elektrické energie pro tři mobilní nabíjecí kontejnery dodává davoská vodní elektrárna.
https://auto-mania.cz/srovnavaci-test-elektricke-slechty-audi-e-tron-a-jaguar-i-pace-2019/
Světové ekonomické fórum v Davosu je jednou z mnoha akcí, pro které Audi nepřetržitě zdokonaluje svá řešení umožňující trvale udržitelné nabíjení elektricky poháněných automobilů. Společnost bude například během závodu Hahnenkamm ve sjezdovém lyžování v Kitzbühelu od 24. ledna poprvé testovat nový nabíjecí kontejner, který obsahuje místo kompletních sad akumulátorů z modelu e-tron jednotlivé akumulátorové moduly. Díky prostorově optimalizované konstrukci jsou nabíjecí stojany integrovány přímo do kontejneru. Každý nabíjecí kontejner je tvořen 400 znovu použitými akumulátorovými moduly e-tron, což je ekvivalentem přibližně jedenácti kompletních sad akumulátorů. S celkovým nabíjecím výkonem 1,2 MW a kapacitou 1,0 MWh lze z vysokovýkonných nabíječek bez připojení k elektrické síti dodávat elektrickou energii až osmi elektromobilům Audi e-tron současně. Celkem je na kontejneru o délce 30 stop (9,1 m) umístěno 20 nabíjecích přípojek. Osm z nich umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, zbývajících 12 přípojek pracuje s nabíjecím výkonem 11 kW. V případě potřeby lze z osmi vysokovýkonných nabíjecích přípojek vytvořit čtyři nabíjecí přípojky, poskytující výkon 300 kW. Tímto způsobem bude možné kompletně nabít Audi e-tron GT s 800V nabíjecí technologií za pouhých 20 minut. Nejnovější generace těchto nabíjecích kontejnerů byla vyvinuta a vyrobena ve spolupráci s rakouskou firmou Moon.
Jen v průběhu roku 2020 je naplánováno již více než 20 dalších akcí, při nichž naleznou mobilní nabíjecí kontejnery uplatnění, například během závodu Formule E v Římě. Nabíjecí řešení střižená na míru poskytnou významné přínosy také autorizovaným prodejcům Audi a flotilovým zákazníkům. Provozovatelé budou díky tomu schopni optimalizovat své náklady na energie a zajistit trvale udržitelný provoz vozového parku s elektrickými pohony. Mobilní nabíjecí kontejnery mohou kromě toho v sezonách dovolených doplňovat stávající nabíjecí přípojky v dopravních uzlech, a tím snížit zatížení lokálních elektrických sítí. Nabíjecí síť IONITY proto v současnosti zkoumá možnosti využití mobilních nabíjecích kontejnerů při výstavbě vysokovýkonných nabíjecích parků v Evropě.