trailer, truck, container
Další zprávy NEWS

17 miliard kilometrů ročně urazí nákladní auta při přepravě zboží vráceného zákazníky online obchodů

Žádné dlouhé vzdálenosti, žádné nepříjemné hledání parkovacího místa – nákupy online jsou mezi spotřebiteli stále oblíbenější. Rekordní nárůst online obchodů hlásí nejen globální Amazon. Když se v důsledku koronavirové pandemie muselo zavřít mnoho obchodů, sektor online obchodů zaznamenal rekordní čísla.

Podle informací Spolkové asociace pro elektronický obchod a zásilkové obchody v Německu (BEVH) utratili jen v Německu spotřebitelé v období 4-6/ 2020 rekordních 20,2 miliard euro v online obchodech! To je téměř o 3 miliardy euro více než ve stejném období minulého roku.

Rozmach objednávek má ale i své stinné stránky. Přepravci najedou při dodávkách objednaného zboží v Evropě a USA zhruba 60 miliard kilometrů, z toho je téměř 17 miliard kilometrů se zbožím vráceným nebo z důvodu nepřevzetí ze strany zákazníka. Jen pro představu – je to nejen 73násobek jednosměrné vzdálenosti mezi Zemí a Marsem, ale ukazuje to, že každé čtvrté nákladní vozidlo se používá k vrácení zboží. A každý rok se v tomto procesu vytvoří okolo 1,5 miliardy kilogramů CO2.

I z těchto čísel je zřejmé, proč EU očekává od výrobců nákladních vozidel snižování CO2. Do roku 2025 musí každý výrobce nákladních vozidel snížit emise CO2 svých vozidel o 15% ve srovnání s průměrem z roku 2019. Do roku 2030 by to mělo být dokonce o 30% méně. Pneumatiky mohou významně přispět k dosažení těchto ambiciózních cílů. Rozhodujícím faktorem je jejich valivý odpor, který má výrazný vliv na spotřebu paliva a to zase přímo souvisí s emisemi CO2. Výběr správných pneumatik má značné výhody jak pro životní prostředí, tak pro provozovatele vozového parku.

Přečtěte si také:   Vídeň plánuje výrazně omezit vjezd aut do centra

Ke snížení emisí CO2 a ochraně životního prostředí mohou velkou měrou přispět nejen provozovatelé nákladních vozových parků – může se zapojit prakticky kdokoliv, kdo nakupuje na internetu. Je potřeba jen každý nákup pořádně promýšlet – tak abychom posílali zpět jen minimum toho, co nám dopravci doručí domů.

Foto: pixnio.com