Toyota a Philip Morris ČR proti spalování kouře. Ušetří se 19 tun emisí

Toyota-Philip-Morris-hybrid-2

Zástupci Philip Morris ČR převzali 11 vozů Toyota Auris s hybridním pohonem. Vozy jsou určeny pro členy týmu, který je odpovědný za prodej výrobků se sníženým rizikem, kam spadá revoluční zařízení IQOS. Díky tomuto partnerství během tří let provozu automobilů unikne do ovzduší o 19 tun emisí CO2 méně než v případě provozu stejné flotily s dieselovým motorem.

Výběr vozů Toyota s hybridním pohonem nebyl dílem náhody. Při jízdě ve městě a příměstských oblastech se tyto modely pohybují až polovinu času v bezemisním režimu a jsou tak šetrnější k životnímu prostředí. Podobně je na tom i zařízení IQOS, z něhož nedochází ke spalování tabáku, ale pouze jeho zahřívání. IQOS tak produkuje v průměru o 90-95 % méně škodlivých látek ve srovnání s cigaretou.

„Vizí naší společnosti je budoucnost bez kouře. Proto jsme pro naši firemní flotilu zvolili vozy Toyota Auris s hybridním pohonem. Ty mají se zařízením IQOS společného jmenovatele – opouštějí tradiční model spalování a sází na špičkové moderní technologie,“ říká István Borus, obchodní ředitel společnosti Philip Morris ČR a.s.

„Naším dlouhodobým cílem je radikální snížení množství emitovaných výfukových plynů až o 90 procent. Budoucnost proto vidíme ve vozech s hybridním pohonem,“ říká obchodní ředitel Toyoty Jiří Maláček a dodává: „Právě paralela mezi hybridní technologií vozů Toyota a zařízením IQOS, které tabák jen nahřívá a nevypouští zplodiny do plic kuřáka ani ovzduší, nás na naší spolupráci nejvíce baví.“

Toyota-Philip-Morris-hybrid-1

IQOS a automobily jdou k sobě

Při navázání spolupráce zadaly obě společnosti renomované výzkumné agentuře IPSOS zpracování výzkumu o vztahu spotřebitelů k automobilům a tabáku. Výzkum na reprezentativním vzorku populace potvrdil, že vůz užívaný kuřákem klasických cigaret ztrácí rychleji svou hodnotu, protože má méně potenciálních kupců. Více než polovina oslovených respondentů uvedla, že by si vůz po kuřákovi nekoupila – 19 % dotázaných rozhodně ne, dalších 33 % spíše ne.

Pozitivní pro budoucnost hybridních vozů je zájem spotřebitelů o ekologičtější formy pohonu. Téměř třetina respondentů by v případě dostatku finančních prostředků ráda zvolila nový vůz s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. 42 % dotázaných by zvolilo benzínový motor, 20 % pak motor naftový. V součtu 9 % spotřebitelů by volilo pohon na LPG nebo CNG.

Do hodnoty ojetého automobilu po kuřákovi se mohou negativně promítnout také drobné nehody, které kuřáci přiznávají a v jejichž důsledku bývá poškozen interiér vozu. Téměř 30 % dotázaných přiznává, že vinou kouření klasické cigarety způsobili ve voze nějakou škodu – ať už šlo o poškozený interiér, oděv apod. I proto je důležité dbát pravidel, že žádné elektronické zařízení nesmí odvádět pozornost řidiče od řízení automobilu.